9/9/10

Απόσυρση η εξαγγελία πριν την Δ.Ε.Θ.

Κίνητρα απόσυρσης παλαιών Ι.Χ μελετά το υπουργείο Οικονομικών με στόχο την αναστήλωση της καταρρέουσας αγοράς αυτοκινήτων που έχει ήδη εμφανείς επιπτώσεις στην απασχόληση.

Τα στοιχεία που σήμαναν καμπανάκι στο υπουργείο Οικονομικών δείχνουν ότι στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου έχουν βάλει λουκέτο, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους και η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίζει το 65%.
Άμεση είναι η επίπτωση και στα έσοδα του προϋπολογισμού από την καθίζηση των νέων ταξινομήσεων. Από τις 28.000 μηνιαίες ταξινομήσεις των τελευταίων ετών, οι νέες ταξινομήσεις του Αυγούστου υποχώρησαν στις 11.000 και τα έσοδα του προϋπολογισμού στο οκτάμηνο (από τέλη ταξινόμησης) μετά βίας ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ μακράν έναντι ετήσιου στόχου είσπραξης 508 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες αναφέρουν ότι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών επεξεργάζονται ήδη – κατόπιν σχετικής εντολής του Γ. Παπακωνσταντίνου- σενάρια παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών Ι.Χ.

Το επικρατέστερο σενάριο αφορά στη μείωση των τελών ταξινόμησης, σε ποσοστό έως και κατά 50%. Αν αυτή η εισήγηση γίνει τελικά αποδεκτή, για ένα καινούργιο Ι.Χ. 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, η φορολογική επιβάρυνση θα μπορεί να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ .

Σήμερα στα καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται με συντελεστές από 5% έως και 50% της εργοστασιακής τιμής και αν μειωθούν στο μισό θα διαμορφωθούν στο 2,5% για Ι. Χ έως 900 κ.ε., στο 6% από 901 έως 1.400 κ.ε. , στο 10% από 1.401 έως 1.600 κ.ε., στο 15% από 1.601 έως 1.800 κ.ε. , στο 20% από 1.801 έως 2.000 κ.ε. και στο 25% (από 50%) για μεγάλα Ι.Χ πάνω από 2001 κυβικά εκατοστά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μείωση των τελών ταξινόμησης στο μισό είχε επιστρατευθεί και το 2009 (τον Απρίλιο) χωρίς όμως να συνδέεται με απόσυρση αυτοκινήτων, η οποία ακολούθησε με οικονομικά κίνητρα.

Η δημοσιονομική στενότητα δεν επιτρέπει στο οικονομικό επιτελείο ούτε σκέψη για παροχή απευθείας οικονομικών ενισχύσεων σε όσους αποσύρουν τα παλαιά αυτοκίνητά τους. Το σενάριο της παροχής του κινήτρου του μειωμένου τέλους ταξινόμησης άλλωστε, εκτιμάται ότι μπορεί να οδηγήσει σε «αυτοχρηματοδότηση» της απόσυρσης αφού η κατάσταση της αγοράς σήμερα δεν εμπνέει καμία απολύτως προσδοκία για αύξηση των εσόδων του προϋπολογισμού.

Αντίθετα αν περιοριστεί η πτώση των πωλήσεων, το οικονομικό επιτελείο μπορεί να προσδοκά αύξηση εσόδων ακόμα και με τέλη ταξινόμησης στο μισό.

Source:
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/602786/Article.aspx
της Ελενας Λάσκαρη




Ανεπίδεκτοι μαθήσεως


Άλλος ένας πρωθυπουργός που γεμίζει το καλάθι και ανεβαίνει στη  ΔΕΘ ……θα τον καλοδεχτούμε………