Η τελική απόφαση για το άνοιγμα των Τεμπών θα ληφθεί σε σύσκεψη που θα γίνει το μεσημέρι, όμως το πολιτικό στίγμα έχει ήδη δώσει ο υπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας: «Είναι πράξη ευθύνης να δοθεί στην κυκλοφορία η δίοδος των Τεμπών».
Διαβεβαιώσεις
Ο Δημήτρης Ρέππας, σε δήλωσή του, διαβεβαιώνει ότι έχουν εφαρμοστεί τα όσα προβλέπονται στη σχετική μελέτη και ότι τα Τέμπη διαθέτουν «επίπεδο οδικής ασφάλειας σαφώς ανώτερο από αυτό που διέθεταν όλα τα προηγούμενα χρόνια που ήταν στην κυκλοφορία». Κάνει μάλιστα σύγκριση με τις προδιαγραφές που επιβάλλουν οι ελβετικές αρχές, που είναι οι αυστηρότερες και έχουν συνάφεια με την τοπογραφία των Τεμπών.
«Οι εργασίες τοποθέτησης του προστατευτικού πλέγματος έχουν ήδη τοποθετηθεί σε μήκος τριών χιλιομέτρων», δήλωσε στην «Ε» η Ειρήνη Ζαβρίδου, εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, που μας ενημέρωσε ότι αναμένεται σε ένα δεκαπενθήμερο η παραλαβή του πρόσθετου υλικού που παραγγέλθηκε στο εξωτερικό, όταν διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης πρόσθετων τμημάτων. Δεν θα χρειαστεί να ληφθούν ειδικά μέτρα κυκλοφορίας, αφού το ανώτατο όριο ταχύτητας στην περιοχή των Τεμπών είναι 60 χλμ., ενώ τις ημέρες της πασχαλινής εξόδου υπάρχει μποτιλιάρισμα.
Τα Τέμπη ανοίγουν και τα διόδια επανέρχονται. Οι κατασκευαστές έχουν ήδη υποβάλει αίτημα στο υπουργείο για επαναλειτουργία των σταθμών στο Μακρυχώρι και τον Πυργετό, που είχαν κλείσει μετά τη φονική κατολίσθηση της 17ης Δεκεμβρίου. Ζητούν επίσης να αυξηθούν οι τιμές στο Μοσχοχώρι, όπου είχαν γίνει μειώσεις για τον ίδιο λόγο.
''Έπειτα από αίτημα του υπουργείου Υποδομών είχαν αναστείλει την προγραμματισμένη λειτουργία νέου σταθμού στο Αιγίνιο Πιερίας. Φαίνεται όμως ότι οι οδηγοί θα πληρώνουν από τις αρχές Ιουνίου''.
Πρόκειται για τον έκτο σταθμό διοδίων στο τμήμα των 230 χλμ. της διαδρομής Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Κόρινθος - Καλαμάτα
* Τη Μ. Τρίτη αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το νέο τμήμα, περίπου 12 χλμ., μετά το Αθήναιο, στην Κορίνθου-Καλαμάτας, που θα απαλλάξει τους οδηγούς από τις στροφές της Μεγαλόπολης. Είναι τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου, αλλά έχει κατασκευαστεί με χωριστή εργολαβία, ως δημόσιο έργο. *